neljapäev, 14. aprill 2011

Natuke (maratoni)treeningmõtteid

Üritan ikka veel pühapäevasest võistlusest taastuda. Ei lähe see uuesti sadulasse hüppamine nii lihtsalt midagi, isegi täna veel olid jalalihased kanged. Teisipäeval tegin kerge taastava sörgi, 6,61 km ja eile käisin bodypumpis. Kükke ikka täisvõimsusega veel teha ei kannata, jalad olid juba enne alustamist kanged. Esmaspäeval käisin õnneks massažis, see kindlasti aitas, sest enne seda olin veel rohkem puunuku moodi :D Egas nüüd enam pikka pidu ei ole, ainult viis ja pool nädalat martonini jäänud. Tänaseks näeb treeningkava ette 15 km, reedeks 8 km ja pühapäevaks juba 32 km, nii et parem oleks kui taastumine oleks kiire...Reedese 8 km jooksu sisse üritan mõned kiiremad 1 km intervallid teha, vaatab, paljuks jaksu on. Üritan sellega ikkagi ettevaatlik olla, kilometraaž on minu jaoks sellel nädalal niigi koormav ning jalad pole veel päriselt taastunud.

Uurisin natuke jooksmise teooriat kah, ehk siis piilusin McMillani jooksukalkulaatorit. Lõin sisse oma vastselt 2 minutiga paranenud poolmaratoni aja ning see ennustab, et ma peaksin jooksma maratoni 4:37:22 ehk 6:35 min/km. Samas kalkulaatori järgi oleks pidanud minu 5M jooksu aeg olema olnud ligi 2 min kiirem kui tegelikult ehk siis distantsi pikenedes langeb tempo vähem kui kalkulaator ennustab (8 km 6:07 min/km, 21.1 km 6:14 min/km. Nii et maraton peaks mulle just ideaalse pikkusega trass olema :D Ehk on siis võimalik ka alla 4:30 joosta (6:20 ligi km), eks näis :) Peamine eesmärk on ikkagi alla 5 h  lõpetada. Sain ka veel nii palju targemaks, et 1 km intervallideks soovitab ta kiirust 5:34-5:47 min/km. Natuke kahtlen, kas suudan nii kiiresti liikuma, aga eks ma üritan. Küll see tasapisi tulema hakkab :)

6 kommentaari:

  1. Ise ma eriti kalkulaatoreid ei usalda, aga teisalt, kui neid uskuda, siis minu maratoni aeg on ikka lubamatult nõrk. Kalkulaatori järgi võttes aluseks maratoni aja peaksin ma 10km jooksma 41 min ja poolmaratoni 1:26.....tegelikkuses mu rekordid on vastavalt 38 min ja 1:24....ehk maraton peaks 2:58 olema

    VastaKustuta
  2. No siis peaks ju maratoniaja parandamiseks potentsiaali olema :) Kalkulaator vist arvestab, et kiirust ja vastupidavust on võrdselt antud, aga paljudel on see veidi kas ühele või teisele poole kaldu. Aga minu tuttavad jooksjad kurdavad ka, et see kalkulaator on maratoni suhtes veidi opimistlik :) Valemid vist töötatakse välja rohkem eliitjooksjate taset arvestades.

    VastaKustuta
  3. Muideks sirvisin just eelviimast Runner's Worldi numbrit, meessugu on maratonil üldse natuke kehvemas seisus :D Naised, kellel on sama poolmaratoni aeg mis meestel, jooksevad maratoni keskmiselt 10-20 min kiiremini. Nt 1:30 poolmaratoni aeg võrdub mehe puhul keskmiselt 3:39:04 maratoniga, naise puhul aga 3:18:56 maratoniga :P

    VastaKustuta
  4. Mitte et mu ühe-maratoni-pagas eriti rikkalik oleks, aga enne jooksmist - lihtsalt numbreid vaadates ja arvutades, tundus maraton palju lihtsam ja lühemate distantside aegu arvestades peaks minulgi olema potentsiaali alla nelja-poole tunni maratoni jooksmiseks. Aga millegipärast on reaalsus numbritest ikka väga erinev :D

    Mul tehnikavõhiku küsimus ka - kuidas ma Su blogi jälgima saaksin hakata? Mitte kusagilt ei leia sellist nuppu...

    VastaKustuta
  5. Kusjuures inimesed on nii erinevad. Tean jooksjaid, kelle maratoni tempo praktiliselt võrdub nende poolmaratoni rekord korda 2. Inimese poolmaratoni rekord on 1.28 ja maratonirekord 2.58...Ise ma üritan 22.mai enda marki tublisti parandada, selleks on see kevad väga põhjalikult valmistatud ette. 5 nädalat varem on hetkel vorm vägagi korralik.

    L.

    VastaKustuta
  6. Sirle - tehnikavõhikuna pean tunnistama, et ei oska sellist asja blogile lisada. Leidsin küll designi alt sellise gadgeti, et lisaks follow nupu, aga see ei olnud mu profiilis aktiivne, oli tekst, et see on lisatav ainult valitud blogidele.

    L. - hoian siis sulle ka 22. maiks pöialt :)

    VastaKustuta