Pühapäev, 5. juuni 2011

Esimene nädal tehtud!

Selle nädala märksõnaks on olnud endiselt maratonist taastumine, alles nüüd nädala lõpuks võin öelda, et maratoniväsimus on peaaegu lihastest pühitud. Nädala sees sai kolm jooksu tehtud - 8,4, 11,4 ja 8,2, mis kõik läksid suht vaevaliselt. Algus läks kõigil kenasti ja suutsin isegi suurema pingutuseta ettenähtud tempot hoida, aga lõpupoole kippusid lihased raskeks minema ja väsima, ning pidin kohati kõndimispausi võtma.

Esimene korralik jooks oligi laupäevane tempojooks 8 km, siis olid jalad kerged ja minek hea. Plaanis oli küll 11 km, aga kuna nädala sees läksid jooksud veidi vaevaliselt, otsustasin trassi veidi lühendada, et pikaks jooksuks energiat säästa. Tempo jäi ka ilusti etteantud vahemikku 6:15-6:25 ning enesetunne oli super hea. Tänane pikk jooks 22,04 km tuli ka üllatavalt kergelt, ei tekkinud väsimust ja samm oli hea. Tempot hoidsin ilma suurema pingutuseta ilusti soovitatud vahemikus, 22 km kohta aeg 2:35:44, ehk 7:04 min/km, nii et võib rahule jääda. Ainuke, mis muret tegi, oli see, et lõpupoole kippus puusaliiges veidi kangeks jääma, sama probleem oli ka maratonil lõpupoole. Ei teagi, miks just sealt alati pikematel jooksudel tunda annab, peab kindlasti uurima, mida selle parandamiseks teha saab.

Järgmise nädala plaan siis selline, kilomeetreid vajadusel vähendan sõltuvalt enesetundest/taastumisest:
E jõutreening A
T 3 km sörk+7 km tempo+1 km sörk
K 14,5 km kerge
N 3 km sörk+5x5 min intervallid/2 min taastumist, 1,6 km sörk
R jõutreening B
L 3 km sörk+40 min fartlek+1 km sörk
P 22 km pikk

Ootan juba täitsa põnevusega neid intervalle :) Samas on veidi kahtlusi, kas suudan neid 5:30-5:40 min/km vahemikku ikka joosta. Motivatsioon on igatahes laes ja üritan parimat, plaan on kuulata enesetunnet ja mitte üle pingutada :)