Teisipäev, 31. august 2010

11. nädal - ilus algus, kurb lõpp

Eelmisel nädalal oli enesetunne juba parem :) Teisipäevast saati oli olek reipam, uni parem ja väsimust vähem. Lisaks ei näe ma enam väja nagu kummitus, nii et raua võtmine on vist aidanud. Lisaks olen üritanud iga päev midagi rauarikast süüa, sest teatavasti toidust omastab seda kõige paremini. Treeningud kulgesid eelmine nädal tõusvas tempos ja enesekindlus on hakanud vaikselt tagasi tulema.

Treeningkava oli järgmine:
T 1M jog, then 10 x 200m fast, with 100m jog recoveries, then 1M jog, 39:33, HR 141/161, 404 kcal. Alguses olid jalad hirmus kinni, aga esimese kiirenduste järel läks enesetunne väga heaks, jalad läksid kergeks. Tagasitulles hoidsin ennast tagasi, nii mõnus oli sörkida :)
K 6M steady 59:45, HR 160/170, 653 kcal. Enesetunne oli hea, aga pulsi ajas mingipärast väga kõrgeks, isegi aeglustades ei läinud alla.
N coreball, 50 min. Mõnus, peaks üritama seal vähemalt 2xnädalas käia. Kõht ja küljed said kõvasti vatti :P
L 3.2 M easy/steady 34:32, HR 149/163, 342 kcal. Oli algselt plaan teha pikk jooks, aga juba algusest saati pistis küljepealt ja kõht valutas. Kui otsa ringi keerasin, läks natuke paremaks ja tegin 2 kiiremat kilomeetrit. Paganama rauatabletid, ma ei seedi neid ikka üldse ja joostes annab eriti tunda.
P 10 M long run, 1:41:14, HR 154/167, 1095 kcal. Enesetunne oli super, esimene pool oli raskem ja võtsin ettevaatlikult. Tagasiteel läksid jalad tunduvalt kergemaks ja pulss läks alla, lisasin tempot :D.
Kilomeetrite lõikes nägi jooks välja selline:
Distance Split pace
1.00 6:13
2.00 6:21
3.00 6:39
4.00 6:22
5.00 6:30
6.00 6:37
7.00 6:40
8.00 6:33
9.00 6:06
10.00 6:02
11.00 6:12
12.00 6:08
13.00 5:58
14.00 6:08
15.00 6:06
16.00 5:53
16.13 5:43

Pole paha, eriti arvestades, et jooksu esimesel poolel oli pulss kõrgem kui teisel. Ainuke paha asi on, et peale jooksu hakkas vasaku reie-puusa ühenduskoht tunda andma, ja nüüd hüppan praktiliselt ühel jala juba kolmandat päeva. Tundub, et tegin mingile kubemekõõlusele liiga, vasakut jalga on hirmus raske liigutada, kange on, ja terav valu lööb kohe jalga :( Aga tundub, et vaikselt asi liigub paremuse poole, täna juba sain natuke toetada jalale, aga võib-olla on valu lihtsalt tuimem tänu valuvaigistitele. Lootus veel on...


Pühapäev, 22. august 2010

10. nädal

See nädal läks praktiliselt jooksmise mõttes mahakandmisele :( Enesetunne ei ole olnud hea, kõik liikumine tuleb läbi suurema pingutuse ja isegi need vähesed jooksud, mis tehtud said on olnud tõsine katsumus. Nagu muudest hädadest veel vähe oleks, alates neljapäevast võtan lisaks rauatablette, mida mu magu ei seedi kohe mitte üldse, kõht on päris tihti valutanud. Uuel nädalal uue hooga :)

Möödunud nädala treeningplaan kujunes siis järgmiseks:

E bodypump trenn
K 8,05 km 53:43, tempo 6:40/km, pulss 146/154 enesetunne ok, aga kerge väsimus
R 3,45 km 24:11, tempo 7:01/km, pulss 141/152, plaanis oli 8 km, aga enesetunne oli äärmiselt kehv
L ei jõudnud jooksma, käisin matkal u 20 km päeva peale, järsku läheb boonuspuntidena kirja :D
P 5 km 35:55 tempo 7:11, pulss 148/168, no ikka väga kehv oli olla, esimese 100 m peale lõi pulsi üle 160, aga mõtlesin, et kannatan ära, läheb järsku alla, peale 1-st km-t langeski 150 ligi, aga ikka oli hirmus raske ja ebameeldiv olla, nii et tulin koju tagasi :( Pidi siis nagu pikk jooks olema...

Reede, 20. august 2010

9. nädal ja natuke tervisest

Ei olnud mõnda aega miskit head siia kirjutada :( No täpselt minu moodi, hõiskame ainult edusammudest, aga tagasilöögid vaikime tasakesi maha :D Ei ole siin midagi, nagu Tootsilegi öeldi, kui ei jõua tervet ülesannet teha, tee pool.

Lühidalt siis, enesetunne ei ole viimased 2 nädalat hea olnud, joostes veel eriti. Mind painab hirmus väsimus, nörkus, peavalud ja imelikud isud, sellest tulenevalt on kogu elurütm sassi läinud. Kolmapäeval käisin arsti juures ja sain teada vereanalüüside vastused. Kõik muud näitajad olid korras peale hemoglobiini. Mitte midagi katastroofilist, lihtsalt veidi alla normpiiri. Minu enesetunde jaoks see ilmselt on paraku katastroofiline, sest mul on elu aeg olnud üpris kõrge hemoglobiini näit, viimane mõõtmine oli selle aasta jaanuaris, siis oli 160, nüüd 110. Nii et lühikese ajaga päris kõva kukkumine. Võeti uued analüüsid, mis peaksid täpsemalt selgitama, mis võib selle põhjuseks olla, aga seniks kirjutati mulle rauatabletid ja eks ma üritan ise ka rauarikkamaid toiduaineid süüa.

Ja nagu mulle selgeks on saanud, on hemoglobiini tase kestvusaladel nagu jooksmine eriti oluline, sest see on see millega hapnikku lihastesse laiali viiakse. Ühesõnaga ma arvan, et minu n-ö "kustumise" põhjused või vähemalt osa põhjustest on leitud. Paraku see teadmine mind eriti õnnelikumaks ei teinud. Umbes nii, et milleks niikuinii pingutada kui ma niikuinii ei suuda...Moti langus noh, aga nüüd tuleb see mot kuskilt ülesse leida, aitab mölast ja enda haletsemisest ja trenni edasi teha!

Aeg on samas ilmselt maa peale tagasi tulla, ja endale reaalsemaid eesmärke seada. Ei usu enam, et 2 h on enam reaalne, 2:15 oleks praeguse seisuga hea, agatõenäoliselt tuleb vist kuskile 2:30 kanti. Isegi kui enesetunne paremaks läheb on mul tekkinud väike hirm. Hirm et ma kustun poolmaratoni ajal, noh nagu mul viimasel ajal päris tihti juhtunud on. Et nagu jooksen ja jooksen, pulss on hea, enesetunne on hea ja siis nagu tabab välk selgest taevast ja vajun kraavi. Ühesõnaga üritan igaks juhuks tempot madalamal hoida, aga see-eest finišisse jõuda.

Eelmise nädala jooksudest siis:
N: 9,66 km pidi olema tempojooks natuke alla 6 min/km, aga tuli hoopis 6:17/km, kokku 1:00:40. Enesetunne oli enam-vähem, aga hoidsin meelega natuke tagasi, sest oli kerge nõrkusetunne ja väsimus. Pulss 155/163, distantsi teisel poolel kippus üle 160 minema, aga enesetunne oli õnneks enam-vähem
L: plaanis oli 6,44 km, enne lõunat suundusin jooksma, aga 200 m peale hakkas süda puperdama, ja halb oli olla, pulss näitas 158 juba peale paari esimest jooksusammu, kosusin kodus natuke ja läksin pealelõunal uuele katsele. Enesetunne oli veidi parem, aga raskelt tuli see jooksmine. Kokkuvõttes sain aga ilusti hakkama, 6,44 km 41:02 6:23/km pulss 152/161, lõpu jooksin jälle hambad ristis :(
P: pikk jooks, 19 km, sain üllataval kombel hakkama, 2:09:07, tempo 6:48/km, pulss 146/163. Üritasin pulssi alguses võimalikult kaua all hoida, nii kui tõusma kippus tõmbasin tempot alla. Esimesed 5 km tulid kergelt, pulss 140 ligi. Siis läks tasapisi hullemaks ja enne poolele maale jõudmist tekkis jälle surnud punkt - pulss läks üle 160 ja selline iiveldamise/paha enesetunne oli nagu hakkaks kohe pilt tasku minema. Aga kuna olin 10 km linnast väljas tühermaal, siis see nagu andis moti ennest kokku võtta ja kodu poole lippama hakata :) Võtsin kohe kui otsa ringi keerasin geeli ka sisse ja kohe tundus, et läheb paremaks. Jalg läks kergemaks, raskustunne kadus ja pulss hakkas allapoole tulema. Ülejäänud distantsi lõpuni pulss stabiliseeruski 150-155 vahele ning suuremaid hüppeid enam ei teinud. 16 km peal tundsin, et jalad hakkavad uuesti raskeks minema, aga paha ei olnud, ainult väsimus. 16 peal vajasin ka erakorralist WC peatust, ei tea, kas pingutus või geel ei läinud minu seedimisega kokku. Viimased 3 km tulid raskelt ja aeglaselt, tempo 7-e ligi, aga ei midagi hullu, keha ilmselt hakkas vaikselt ütlema, et aitab nüüd küll, olen juba 2 tundi niigi pingutanud. Kokkuvõttes jäin rahule, et üldse suutsin nii pika maa läbida, vast tuleb teinekord lihtsamalt.

No aitad hädladamisest järsku tänaseks, lähen panen vahelduseks tossud jalga ja teen pea tuulutamiseks väikse ringi :) Ahjaa, ja mul on uued papud, teisel katsel ostetud Asics 2150. Tegid minuga 19 km jooksu kaasa ja ei ühtegi villi siiani :)
Ja mis on kõige tähtsam, nad on roosad :D

Teisipäev, 10. august 2010

Kustumine ruudus

Eile läks jälle halvasti :( Üritasin intervalle, aga igast hädad tabasid ja energia kadus. Juba soojenduse ajal ei olnud hea olemine, kerge sörgi ajal lõi rindu valu. Sellest hoolimata otsustasin jätkata, kuigi tempo ei olnud see, mis oleks pidanud. Kavas oli siis teha püramiidi ehk intervallid 200-400-600-800-600-400-200, 200 m sörki vahele. 800 m-st tegin ainult umbes pool, valud rindkeres läksid tugemamaks ja juhe jooksis kokku. Siis kõndidin veidi, aga tegin ülejäänud aeglasema tempoga lõpuni. Parema jala hüppeliigesest käisid ka valusähvakad läbi, aga loodan, et ei ole midagi tõsist. Kokku jooksin 7,26 km, 48:53, 473 kcal, pulss 136/164.

Võtan mõneks päevaks aja maha, täna oli kehv olemine ja väsimus. Konsulteerisin koolis spordiarstiga, ta arvas ka, et olen treeninguga võib-olla liiga teinud ja keha ei jõua taastuda. Soovitas teha vereanalüüsid, et ega hemoglobiinitase liiga madal pole või midagi muud säärast...Loodan ikka parimat, üritan nüüd paar päeva puhata rohkem.

Pühapäev, 8. august 2010

Kustusin poolel maal :(


See graafik vist ütleb kõik :P Tänane jooks ei läinud eriti edukalt. Maa oli lühike, 8.05 km sel nädalal ainult. Panin alguses suure hurraaga minema, jalad olid kuidagi eriti kerged ja minek tundus super olevat. Esimesed 4 km tulid mängleva kergusega u 5:40 tempoga. Siis tuli tõus, millel pulss tõusis järsult 140-150-lt üle 160. Edasi oli juba raske. Võtsin tempot kõvasti alla, aga mis enam alla ei läinud, oli pulss. Olemine oli raske ja ebameeldiv, kuigi hingamine oli hea ja jõudu oli. Kokkuvõttes sai läbitud 8,05 km ajaga 48:35, tempo 6:02/km, 542 kcal, pulss 157/166.

Ei teagi, mida täpselt süüdistada, võib-olla oli viimasest söögikorrast liiga pikk aeg möödas ja energivarud ammendasid lihtsalt ennast. Viimastel jooksudel olen üritanud vältida söömist päris pikka aega enne jooksu, sest isegi siis kui on ligi 4h söögikorrast möödas, on jooksu ajal iiveldama hakanud. Kui on rohkem aega söögist möödas, on hea kerge joosta, seedimine pole enam tunda andnud, aga energiat kipub vist väheks jääma ja kõht läheb tühjaks. Järsku peaks enne jooksu võtma geeli või spordijooki, kui muidu ei saa? Noh, ja eks tempot tuleb ka paremini jälgida ja tagasihoidlikumalt alustada. 5:40/km pole ilmselt minu tempo,

veel...

Laupäevaõhtuse klubitamise soojenduseks...

...jooksin eile 10x200 m intervalle. 200 m tempoga u 5 min/km, vahele sörki alla minuti. Üritan taastumisaega tasapisi lühendada, tundub, et edasiminek ikka vaikselt toimub. Jalgades oli üle pika aja tagasi jälle hea kerge tunne, tundub, et natuke puhkust on kasuks tulnud :) Muidu oli mõnus, vaikne soe õhtu. Siis kähku duši alt läbi ja pittu :P Elu on lill!

Kokku 6,22 km 41:11 409 kcal pulss 145/166.

Reede, 6. august 2010

Kerge sörk vahepalaks :)

Tegin eile kergelt 5 km, kell oli käe peal, aga ei vaadanud eriti aega, pulssi ega tempot. Lihtsalt panin tossud jalga ja jooksin...Hea oli! Pole üle pika aja jooksmist nii palju nautinud. Pärast oli ka selline mõnus lõdvestunud olek, tuju ka kohe parem. See nädal muidu üritan vähe kergemalt võtta ja koormust veidi tagasi tõmmata. Viimased 4 nädalat on olnud päris karmid, treeningkoormust sai suurendatud pea poole võrra. See nädal siis kerge hingetõmbe paus ja siis täiskäigul finišisse!!!

5,01 km 31:10 tempo 6:14/km 337 kcal, pulss 148/164

Esmaspäev, 2. august 2010

16,1 km - mitte piisavalt kärmelt, aga ikkagi läbitud!

Olen viimasel ajal pidevalt väsinud olnud ja vaevelnud kõiksugu tervisehädade käes. Lükkasingi pühapäevase pika jooksu siis edasi esmaspäevaks, sest olin pühapäeval lihtsalt siruli päev läbi. Õnneks tundus, et pikem puhkus aitas, täna oli jälle inimese tunne :) Enne jooksu tundsin, et kõht on kergelt tühi, lõunast oli ka juba üle 5 tunni möödas. Sõin siis enne jooksu banaani ja peotäie datleid, mis oli ilmselt järjekordselt viga :S

Jooksu esimesed 6 km tulid kergelt, hoidsin tempot ilma vähimagi pingutuseta 6 min/km ligi. Siis hakkas pihta - iiveldama hakkas ja toit tahtis jälle üles hakata tulema :S Pulsi viskas ka kangekaelselt 160 peale ja olin sunnitud tempot langetama. Kui 8 km peal otsa ringi keerasin, hakkas veidi kergem, aga väga palju tempot tõsta ei julgenud. Hoidsin stabiilselt 6:10-6:20 vahele. Jõudu ja energiat oleks olnud rohkemaks, aga ka terve tagasitee oli tunne nagu pomm oleks kõhus.

Aga ikkagi olen rahul, et kõigest hoolimata hakkama sain. Tempo ja enesetunne polnud tänasel jooksul just kõige paremad, aga üldplaanis oli küll tunne, et läheb lihtsamalt kui varem. Võrreldes esimeste pikemate jooksudega ei tekkinud lõpus tunnet, et lihased oleksid nagu piima täis ja ei läinud raskeks. See 16 km ei tundunud enam üldse nii pikk, lõpus oli hoopis küll tunne, et oleks veel 5 otsa teinud küll kui vaja:D

Statistikat: 16,09 km 1:40:07 6:13/km, 1090 kcal, pulss 156/163