Esmaspäev, 18. aprill 2011

Alla 8 km finishijoonest!

Eilse pika jooksu soojenduseks vaatasin telekast Londoni maratoni ylekannet :) Plaanis oli joosta 20M ehk 32,2 km, ning v6ttis natuke hirmu naha vahele juba, nii et lootsin maratonist inspiratsiooni saada. Eliitjooksjad liiguvad ikka nii m2ngleva kergusega, et see maratonijooksmine tundub hirmus lihtne. Oeh, oleks see minu jaoks ka nii...

T2nu ylekandele j2in pikaks koju vedelema, ja v2lja sain alles peale keskp2eva, temperatuur oli varjus t6usnud 20 kraadini. P2ikse k2es v6is vabalt 25 kraadi olla, nii et p2ike kypsetasis ikka korralikult. Esimene 11,2 km ring tuli kergelt,  hoidsin tempot 6:40-7:00 vahele, et pikaks jooksuks energiat s22sta. Kuskil 15 km peal tabas janu, suu hakkas kuivama ja siirdusin kiiresti poest l2bi, et vett osta. J6in ypris palju korraga, aga siis oli m6nda aega j2lle hea joosta. Kuni 23. km-ni, siis oli vesi j2lle otsas, aga asustusest olin kahjuks kuskil 4 km kaugusel. Raske oli, p2ike kypsetas, janu ja jalgades kippus j6ud kaduma, kiirus langes 7:00-8:00 vahele. 27-ks km-ks j6udsin j2lle asustusse ja ostsin uue pudeli vett, j2lle aitas. Tundsin, kuidas kylm jook m6nusalt jahutas ja jalgadesse tekkis uus elu. Kuna ei osanud nii palava ilmaga arvestada, pidin vee hankimiseks natuke kaugemale jooksma, seega trass ka pikenes. Suundusin peale viimast osturekte kodu poole, alguses m6tlesin kyll, et kui v2ga l2bi olen, siis peale 32 km k6nnin l6puni. Aga peale 30 km tuli nagu uus elu  sisse, jalg l2ks kergeks ja m6tlesin, et mina kyll k6ndida ei viitsi, nii jooksin koju tagasi :)

Kokku tuli 34,5 km, aeg 4:05 ehk kesmiseks tempoks 7:07. Ehk siis vastupidavust nagu oleks, aga kiirus on alla arvestuse. No eks palavus m6jutas, joogipausid ka lisasid 5-10 min ja see, et ma pilt tahtis mingi hetk peale 25 km t6usu peal veepuudusest tasku minna :( Nii et seda 4:30 plaani peab vist natuke kohandama, praegu tundub 4:45-5:00 vahemikku jooksmine reaalsem. Aga noh, hea on see, et seda kurikuulsat seina 20 miilil ette ei tulnud. Viimased 5 km oli minek kyll nii hea, et oleks 6eldud, et 8 km on finishijooneni, oleks oma koivad ehk veidi hoogsamalt liikuma ka saanud :D No peamine on sinna finishijooneni ikka j6uda, kui sellised vennad j6uavad sinna alla 3 h aegadega, siis mulle ei tohiks 5 h mingi kysimus olla :D

Reede, 15. aprill 2011

Jalad on lõpuks lahti joostud

Selle nädala esimesed kaks jooksu peale poolmaratoni läksid väga vaevaliselt. Ei olnud nii väga üldist väsimust ega piimhapet jalgades, aga jalad tundusid kuidagi tuimad ja rasked, põlved olid ka kergelt kanged :S Lubatud kiirendused jäid sellel nädalal seega ära, aga praegu tundub, et vorm hakkab vaikselt taastuma. Täna tegin selle nädala teise "poolpika" jooksu nagu Hal Higdon seda nimetab. Tehtud sai natuke üle 9 miili ehk 14.66 km, aeg 1:36:07 ehk keskmine tempo 6:33 min/km. Tunne oli üle pika aja mõnus kerge, jalad on jälle lahti ja minek tundub hea. Positiivne on ka see, et pulss on langenud, keskmiseks näitas 143. Pole paha, arvestades, et tempo oli minu kohta suht korralik. Järsku see poolmaraton mõjus ikkagi vormile hästi... Aga noh, tibusid loeme 22. mail :)

Neljapäev, 14. aprill 2011

Natuke (maratoni)treeningmõtteid

Üritan ikka veel pühapäevasest võistlusest taastuda. Ei lähe see uuesti sadulasse hüppamine nii lihtsalt midagi, isegi täna veel olid jalalihased kanged. Teisipäeval tegin kerge taastava sörgi, 6,61 km ja eile käisin bodypumpis. Kükke ikka täisvõimsusega veel teha ei kannata, jalad olid juba enne alustamist kanged. Esmaspäeval käisin õnneks massažis, see kindlasti aitas, sest enne seda olin veel rohkem puunuku moodi :D Egas nüüd enam pikka pidu ei ole, ainult viis ja pool nädalat martonini jäänud. Tänaseks näeb treeningkava ette 15 km, reedeks 8 km ja pühapäevaks juba 32 km, nii et parem oleks kui taastumine oleks kiire...Reedese 8 km jooksu sisse üritan mõned kiiremad 1 km intervallid teha, vaatab, paljuks jaksu on. Üritan sellega ikkagi ettevaatlik olla, kilometraaž on minu jaoks sellel nädalal niigi koormav ning jalad pole veel päriselt taastunud.

Uurisin natuke jooksmise teooriat kah, ehk siis piilusin McMillani jooksukalkulaatorit. Lõin sisse oma vastselt 2 minutiga paranenud poolmaratoni aja ning see ennustab, et ma peaksin jooksma maratoni 4:37:22 ehk 6:35 min/km. Samas kalkulaatori järgi oleks pidanud minu 5M jooksu aeg olema olnud ligi 2 min kiirem kui tegelikult ehk siis distantsi pikenedes langeb tempo vähem kui kalkulaator ennustab (8 km 6:07 min/km, 21.1 km 6:14 min/km. Nii et maraton peaks mulle just ideaalse pikkusega trass olema :D Ehk on siis võimalik ka alla 4:30 joosta (6:20 ligi km), eks näis :) Peamine eesmärk on ikkagi alla 5 h  lõpetada. Sain ka veel nii palju targemaks, et 1 km intervallideks soovitab ta kiirust 5:34-5:47 min/km. Natuke kahtlen, kas suudan nii kiiresti liikuma, aga eks ma üritan. Küll see tasapisi tulema hakkab :)

Pühapäev, 10. aprill 2011

Edinburghi poolmaraton ja natuke peale ka - 2:11(+2)

Täna siis oli see tähtis päev, poolmaraton. Teisel katsel, mida tähelepanelikumad lugejad kindlasti teavad. Seekord õnnelikult, jäin väga rahule. Ameltik aeg 2:13, minu Garmin näitas, millegipärast aga distantsi pikkuseks 21,6 km. Mis oli väike pettumus, sest hakkasin juba ennast lõtvaks laskma, et oi kohe finiš, aga siis oli staadionile keeramine ja tuli pool kilomeetrit lampi otsa veel vurada :P Rahvast oli palju, protokolli järgi üle 3000 jooksja, aga trass kulges üllatavalt sujuvalt, mingeid tupikuid ei tekkinud. Kohe algusest peale oli pool suht laia maanteed liiklusele suletud, nii et ei olnud mingi probleem inimestest mööda liigelda. Aga no huvitav tõesti, kas siis GPS oli nii ebatäpne, trass oli korraldajatel valesti mõõdetud või siis võtsin suuremaid kaari ja siblasin inimeste vahelt, et mul õnnestus 500 m rohkem tekitada?
Tempo oli muidu suht stabiilne:
1. 6:09 vaikselt staadionilt minema
2. 5:52 mõnusalt allamäge, lilla õhupalliga 2:15 paceri vend paneb mingi 5:40-5:50 tempoga minema, mõtlesin et ei hakka teda püüdma
3. 6:03
4. 6:12 väike tõus ja jõudsime kena vaatega rannaäärsele promenaadile
5. 6:07
6. 6:10 esimene joogipunkt, minu saabumise ajaks pole enam mingit vett järgi, tee on ainult topsikuid ja maas vedelevaid pudeleid täis :S, mul õnneks oma vett alles, aga paljud olid hädas
7. 6:12
8. 6:24 tõus, keerame maanteele
9. 6:14
10. 6:13
11. 6:26 tõus
12. 6:21
13. 6:19
14. 6:16
15. 6:31 joogipunkti juures mahavisatud pudelite vahel kappamine, kõhtu lõid kerged valud, aga läks õnneks ruttu mööda
16. 6:14 tagasi keeramise punkt, inimesed eespool hakkasid kustuma, mina jooksin rõõmsalt paljudest mööda
17. 6:07
18. 6:14
19. 6:18
20. 6:13 2:15 paceri vend longib tee peal niisama, ju siis jooksis liiga suure tempoga ja ei julge enne õiget aega finišisse ilmuda, jooksen tast kiiresti mööda :D
21. 5:57 lõpukiirendus
22. 6:13 suure üllatusega, et finiš veel nii kaugel, punnisin vaikselt lõpuni

EDIT: Tuligi v2lja, et trass oli valesti m66detud, p2rast korrigeeriti ametlikke aegasid ja minu poolmaratoni tulemuseks j2i 2:11 ehk siis keskmine tempo 6:14 :D

Kokkuvõttes olen rahul, andsin endast maksimumi ja tunne oli hea. <õhkkond oli super, ilm ideaalne. Sooja oli 20 kraadi ligi, sain kena päevituse :D Maa ei tundunud üldse pikk, kui lõpukiirendus ära jätta siis oleksin ilmselt veel pikalt kestnud. Ja kestangi, 6 nädala pärast maratonil :)

Teisipäev, 5. aprill 2011

Back on track!

Olen mitu päeva ennast hoolega rulliga piinanud, nii et külg on peaaegu et sinine. Aga tundub, et aitab, täna otsustasin ikkagi kerge sörgiga oma 8,2 km ringi ette võtta. Läksin hästi ettevaatlikult, jalge hoides suuremate hüpete eest, aga tundub peaaegu et korras olevat :) Kerge pinge veel on, st on aru saada, et mõlemad jalad ei ole ühesuguse tunnetusega, aga mingit valu ei olnud. Allamäge minnes (tavaliselt siis valutab kõige rohkem) võtsin tempo ettevaatuse mõttes  hästi tasaseks. Kuna see on juba 2 kord kui mu ITB nii ägedalt reageerib, siis arvan, et seos on just tõusudega ja allamäge jooksmisega, mis kirjanduse põhjal jalgu kõige rohkem koormavad. Siledat maad on siin muidugi keeruline valida, aga tuleb ilmselt marsuute paremini valida ja allamäge hakata püsivalt tempot alla võtma.

Muidu oli selline kaval plaan ennast oktoobriks Loch Nessi maratonile kirja panna, aga sellest oleks vist ikka targem loobuda, sest see ongi aint šoti mägismaal üles-alla jooks, päris ränkade tõusude ja langustega. Ja ilma mägesid treenimata pole sinna mõtet lolli mängima minna. Vaatest on muidugi kahju...Hoian silmad lahti, kui Ryanair peaks oma lennupiletite hinda Edinburghi-Tallinna suunal alla laskma, teen endale võib-olla ühe ilusa sünnipäevakingi hoopis :P

Pühapäev, 3. aprill 2011

Less is more...?

Nädal algas siis eelmisest pühapäevast alguse saanud kõhugripiga, mis andis tunda neljapäevani ja pani treeningule piduri :S Nüüd olen jälle jalad alla saanud, aga uus häda jälle kaelas - ITB järjekordselt. Ei tea, kust see nüüd nii järsku välja kargas, aga vasak jalg jälle jamab :(

Ehk siis nädala kokkuvõtteks:
E-K põdesin kodus
N üritasin joosta, aga kõhuvalu tõttu olin sunnitud tagasi pöörduma, 2,78 km
R 8,21 55:57 (6:49 min/km), pulss 148/158. Kerge kõhuvalu segas, vasakus jalas tekkis umbes peale 3 km pinge, mis allamäge jooksul andis suht teravalt tunda. Hiljem rullisin, aga reis tundus ok olevat.
L Käisin bodypumbis ja peale seda jooksmas, 11,34 km 1:15:02 (6:30 min/km+jäin 3 min foori taha), pulss 153/166. Enesetunne oli tunduvalt parem kui reede, aga IT bänd hakkas jälle mängima. Ei olnud nii tugevat valu kui enne, selline näriv pinge pigem, õhtul rullisin põhjalikult.
P Plaanis oli pikaks jooksuks teha 29 km, aga piirdusin sama pika ringiga kui eile, 11,33 km, 1:18:01 (6:53 min/km). Tuju pole kõige parem, jalg teeb ikka muret ja paremaks ei ole läinud. Joosta oli muidu mõnus, aga selline näriv valu ei andnud rahu :S Lõpupoole 3-4 km sigel maal läks täitsa heaks ja mõtlesin, et teen oma 29 km ikka ära, aga siis kui väiksem tõus jälle tuli, käisid teravad valusähvakad reiest läbi ja tulin koju ära :( Natuke kahetsen, et treeningplaan nii unarusse jääb. Valu ei ole praegu nii hull, et otseselt jooksmist segaks, aga ei tohi vist suurema vigastusega veel riskida. Oh mind küll, oli siis seda nüüd nädal aega enne võistlust vaja...Nüüd plaanin mõned päevad jooksmisest puhata, hoolega rullida ja palvetada, et järgmiseks pühapäevaks korda saaks. Järsku kehtib vahel reegel, et less is more...