Esmaspäev, 28. märts 2011

27,7 km ja 8 nädalat maratonini

Viimase nädala treeningkava siis säärane:
E: puhkepäev
T: 7,42 km 49:07 (6:37 tempo), tõusud. Pulss 146/167
K: bodypump
N: 11,27km 1:15:11 (6:40 tempo). Pulss 154/164
R: 6,06 km 41:17 (6:49 tempo), jõhker mäkkeronimine. Pulss 128/167
L: bodypump
P: 27,7 km, aeg kuskil 3:20, pulss 148/162. Enamus maad 6:50 ligi tempo, aga kõhuhädad kimbutasid ja tegin 4 (!!) WC peatust ja ühe peatuse, et poes käia ja vett osta. Kõhugripp või midagi sarnast vist, kahtlesin pikalt, kas ikka minna, nüüd juba teist päeva kõhus valud :( Muidu joostes oli tunne hea, ei väsitanudki väga hullult. Enesekindlus vaikselt suureneb, see 42,2 ei tundugi enam nii pikana!

Pühapäev, 20. märts 2011

3 nädalat poolmaratonini

Aeg nagu lendaks...See nädal on meeletu kiirusega möödunud. Kirjutama pole jõudnud, aga oma trennid olen ikka tehtud saanud. See nädal oli üldse selline kergem puhkenädal õnneks.

Aga mis ma siis tegin?
E puhkepäev peale pikka jooksu
T jooksin 7,47 km suuremate tõusudega, keskmine km 6:44, aeglaseim 7:47, kiireim 5:28 :) pulss 138/162
K bodypump trenn 55 min, peale seda jooksin lindil 5 km 30 min ehk 6:00/km. Veidi kiirem tempo polnud mingi probleem, lint oli pigem tahtejõu treenimine :P
N jooksin 8,22 km 55:50, 6:47/km, pulss 145/157.
R puhkasin
L bodypump trenn 55 min
P 18,43 km 2:06:23 6:51/km, pulss 155/170.
Enesetunne oli hea, jõudu oli, aga millegipärast pulss tahtis kohe algusest liiga kiiresti tõusta. Juba välja minnes oli pulss 85, tavaliselt on umbes 60 :( Üritasin jooksu ajal tagasi hoida, et pulssi võimalikult madalal hoida, kuigi jõudu oleks jätkunud enamaks. Kahtlustan kahte varianti: 1) kas hommikusöök ei olnud veel ikka korralikult seedinud, kuidi söögist oli 3,5 h möödas (liiga täis kõht ajab teinekord pulsi üles), 2) üleväsimus/-treenitus. Sama nali oli tegelikult ka eelmisel pühapäeval, miskit on nende pühapäevaste jooksudega veidi paigast ära. Aga see probleem tuleb kiiresti lahendada, sest järgmine etteaste on juba 3 nädala pärast, Edinburghi poolmaraton. Mõtlen veel tegutsemisplaani üle, aga ilmselt üritan kergemalt võtta. Kui kõik hästi läheb, arvan, et aeg vahemikku 2:15-2:20 võiks täitsa reaalne olla, ehk siis tuleks 6:30 ligi tempot hoida.

Pühapäev, 13. märts 2011

Nädal läbi ja audis

Selle nädala pikaks jooksuks oli kava järgi ette nähtud 15M ehk siis 24 km. Tehtud sai täpsemalt 25,35 km, aga ei olnud täna üldse mitte hea jooks. Juba alustades oli pulss tavapärasest kõrgem ja esimesed 1,5 h jooksingi üle 160-se pulsiga, kuigi tempo oli nagu ikka 7 min/km ligi. Iiveldas kuidagi ja üldse oli ebameeldiv olla :S Peale 1,5 tundi jooksmist langes pulss tavapärasele 140 ligi, aga jalad olid selleks ajaks juba tuimad ja väsinud. Kõht ka kuidagi valutas. Kokkuvõttes aeg 3:09:36, sisaldas peatust poest vee ostmiseks ja WC-käiku :( Aga noh, tehtud sai, küll järgmine kord läheb paremini!

Laupäev, 12. märts 2011

Uued papud!

Eile tegin jälle 8,21 km-se ringi, alguse, st ülesmäge ja vastutuult osa, veidi aeglasemalt, viimased kilomeetrid jälle kiirenevalt. Viimased 2 km hoidsin ilusti 6 min/km-le tempot, aga pulss kipub veel selle tempoga joostes liiga kiiresti üles minema, et pikki maid kannataks teha. Aga noh, harjutamine pidavat meistriks tegema ehk kiiremalt siblamist tuleb tasapisi treenida. Kokku tuli siis ajaks 53:47 ehk 6:33 min/km-le, pulss 152/169, seda maksimumi tabasin siis lõpus ülesmäge rühkides :) Muidu tunne on hea, loodan, et kiirus ikka vaikselt hakkab arenema ka.

Varbad, eriti tumedaks tõmbunud küünega vasaku jala teine varvas teevad ikka valu ja ebamugavust. Lõpuks viskas kopa ette ja siblasin kohalikku jooksupoodi uute papude järgi, sellised nad on:
Asicutega ei julgenud enam kolmandat korda riskida. Poes arvati, et Ascute probleem on jäigem ja kitsam lõige ning mitte teibitud õmblused, mis pidid paljudele ville põhjustama. Lasin oma jalaprofiili ka igaks juhuks kaameraga üle vaadata, aga seal suuri muutusi ei olnud - endiselt liipan vasakut jalga, mis oli ka pikka aega vigastatud. Brooks Adrenaline GTS 10 (äge nimi eks, nagu mingil ralliautol!) korrigeeris astumist ilusti, nii et analüüsi järgi peaks ideaalselt istuma. Noh, eks see paistab, seda on ennegi olnud, et poes lindi peal jooksen ja on hea, aga hiljem on 5 km peale sellised ime villid jalal, et 3 päeva lonka. Homme pikale jooksule ma neid vist siiski testima ei vii, sest kui on probleeme, viin nad kohe poodi tagasi. Aga no tunne lindil oli tõesti hea, esimene mõte oli kohe, et nendes tuleb maraton :D

Neljapäev, 10. märts 2011

11,58 km (tulevase) maratoni tempos

Eile tegin 8,2 km, aga ei olnud hea minek. Pikkade tööpäevade tõttu sain öösel alla 4 tunni magada ja väsimus kimbutas. Täna öösel magasin pea 10 tundi ja natuke aitas väsimuse vastu, aga ikka selline peksa-saanud-tunne...Uusi tosse peab vist laupäeval vaatama minema, peale pühapäevast jooksu jäid varbad valusaks, nagu taoks neid pidevalt tossu nina vastu. Lühikestel, alla tunni kestvatel jooksudel pole seda probleemi tähendanud, järsku jalad siis paisuvad 2 tunniga nii palju? Igatahes eile oli päris valus joosta ja hommikuks oli üks küüs mustaks tõmbunud :(

Täna oli veidi parem minek. Läksin välja küll mitte kõige entusiastlikumalt, aga joostes läks tunne paremaks. Jõudu on, kiirust tuleb aint veidi arendada. Üritasin siis täna tiba tempot kõrgemal hoida kui muidu, midagi sellist, milleks loodetavasti maratonil võimeline oleksin, ehk siis 6:30 min/km ligi tempo. Tunne oli hea, tegin 11,58 km, aeg 1:14:52, pulss 156/164. Loodan, et uued tossud lahendavad jalgade probleemi ja rohkem takistusi praeguse ja maratoni vahele ei tuli. Viimased 2 nädalat on niigi suht korrapäratud olnud. Nüüd tuleks siis järgepidevalt treenida tempole tasapisi rõhku pannes. 4 nädala pärast on juba peaproov - Edinburghi poolmaraton. Eks see peaks andma veidike aimu, mida maratonilt oodata ja loodetavasti ka natuke motivatsiooni tõstma. Sest seda viimast on mulle hädasti vaja.

Pühapäev, 6. märts 2011

Pool maad läbitud!

See nädal ei ole läinud just küige paremini. Nädala algusest saati maadlesin terviseprobleemidega, aga tundub, et nüüd on jälle kõik normis ja loodetavasti nii jääb ka :) Eile õhtul tegin kerge sörgi juba, 8,25 km 57:21 (6:57 min/km), jalg on nüüd igatahes kerge ja liikuda on mõnus. Täna oli siis pikk jooks plaanis ja läksin välja ettevaatlikult, plaaniga kuulata sisetunnet, ja halva enesetunde korral kohe tagasi pöörduda. Õnneks oli kõik super, võib isegi öelda, et nii kerget liikumist pole mul juba ammu olnud. Nii et võib-olla oli vahepeal ka veidi ülekoormusega ka tegu? Igatahes peamine, et nüüd tasapisi ülemäge hakkaks minema ja treeningul ka tulemusi hakkaks nägema.

Tänasest siis. 22,39 km ehk 14 miili, aeg 2:33:10 (tempo 6:51min/km). Pooliku maal olin täpselt 2:23-ga :) Nii et võib rahul olla. Eriti kuna väsimust üldse ei tekkinud, astumine oli kerge ja tunne hea. Pulsivöö unustan kahjuks peale panna, nii et pulsi kohta pole suurt midagi öedla, aga enesetunde järgi eriti üle 150 ei pakuks. Nüüd tuleb ainult 20 km sinna otsa aretada ja maraton ongi joostud :D